Pagina's

Mijn YouTube films

Hieronder zie je een overzicht van al mijn YouTube filmpjes. Klik op de pijlen (links < en rechts > van het video scherm) om te bladeren door de diverse filmpjes.

woensdag 26 november 2008

Nieuwe containers in Kaatsheuvel.

De gemeente Loon op Zand en Van Gansewinkel hebben een tijd geleden besloten dat de inwoners van de gemeente nieuwe containers moesten krijgen. Behalve dat daardoor het vuil ophalen voor de burger duurder wordt (er worden minder kilo's geleegd, maar we moeten wel hetzelfde tarief blijven betalen) hebben ze bij de gemeente nog wel wat meer steken laten vallen.

Mijn containers zijn maandag 17 november gewisseld. Dus ik zet de maandag daarop (standaard dag waarop de containers geleegd worden) gewoon weer netjes mijn nieuwe container aan de straat om geleegd te laten worden. Hij is vol, en dat is hij aan het einde van de dag nog steeds. Navraag bij de gemeente op dinsdag ochtend. Er waren meer klachten gekomen, ze gaan Van Gansewinkel de opdracht geven om nogmaals de route te rijden. Dinsdag avond nog steeds een volle container. Woensdag ochtend weer gebeld. Krijg ik te horen dat er nog geen aangepaste vuilniswagens zijn om de nieuwe containers te legen en dat de eerst volgende lediging van de nieuwe containers pas gaat plaatsvinden in december, volgens de route van de nieuwe planning.

a) Dat betekend voor mij dat mijn container op donderdag 4 december geleegd gaat worden, dan moet ik dus 3 weken met één container doen. Ik heb een gezin met kleine kinderen, luiers enzovoorts, en de container zit na één week al vol.
b) Onzin van die aangepaste vuilniswagens. De container betreft een omgebouwde papier container. Die werden toch al vaker gewoon netjes geleegd? Dus daar hebben ze echt wel de vuilniswagens/materiaal voor.

Dhr. v. Velthuizen van de gemeente Loon op Zand stelt vervolgens per telefoon voor dat ik het afval wat ik niet meer in de container kwijt kan maar bij de stort moet wegbrengen. Maar ik betaal al veel geld om het hele jaar mijn containers geleegd te krijgen en dan moet ik voor dat afval ook nog een keer extra betalen bij de stort. Op mijn vraag of ik dan de kosten bij de gemeente kan declareren antwoordde hij "nee, dat kan niet de bedoeling zijn".

Echt, het stoom komt uit mijn oren. Ik ben in staat om mijn volle vuilniszakken af te geven bij de infobalie van het gemeente loket. Laat hun het dan maar naar de stort brengen. Ik vind het echt belachelijk dat ik drie weken met één container moet doen.

En weet je wat ik denk? Het omruilen van alle containers duurt langer dan verwacht. Of beter gezegd, het loopt vreselijk uit (de hand). Ze hebben gewoon geen tijd/mankracht om de gebruikelijke ledigingen te doen. Dus zadelen ze de burger maar weer eens op met de problemen.

Meer informatie over het omruilen van de containers kan je ook lezen op de weblog over Kaatsheuvel.

1 opmerking:

Jackie zei

Wahahahaha, je wilt niet weten hoe ik elke dag op de gemeente loop te mopperen nu met de werkzaamheden hier, komt een dag dat ik de jongens niet meer naar school breng omdat het niet meer veilig is..

Succes met je volle bakken,
Stort is hier gelukkig nog gratis

Totaal aantal pageviews