Pagina's

Mijn YouTube films

Hieronder zie je een overzicht van al mijn YouTube filmpjes. Klik op de pijlen (links < en rechts > van het video scherm) om te bladeren door de diverse filmpjes.

zondag 16 november 2008

Sinterklaas II

Nadat we vanmorgen tot half 9 lekker hadden uitgeslapen zijn Rudy en Dylan naar Waalwijk vertrokken om Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten binnen te halen. Helaas zonder Raoul en mij, want Raoul moest echt lekker naar zijn bedje.




Dylan vertelde thuis heel trots dat hij Sinterklaas een handje had gegeven. Iets wat ik eigenlijk wel had gehoopt, maar niet gedacht dat hij het ook echt zou doen. Ik had verwacht dat de verlegenheid de overhand zou nemen als Sinterklaas dicht in de buurt zou komen. Rara, heb ik me vergist !

En natuurlijk had Sinterklaas ook de Hoofdpiet weer mee naar Waalwijk genomen.

's Middags thuis was Dylan zo geinspireerd dat hij spontaan echte poppetjes begon te tekenen. Dat heb ik hem nog niet zo heel vaak zien doen, dus ik vond het eigenlijk wel heel bijzonder. Die overduidelijke figuur in het groen is Sinterklaas en de overige drie zijn Pieten.

Na lekker vroeg gegeten te hebben waren we klaar voor de lichtjes intocht van Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten in Kaatsheuvel. Ook Raoul had er reuze zin in. Hij heeft diverse Pieten een hand gegeven en een aantal Pieten kregen zelfs een high five van hem. Toen Sinterklaas voorbij kwam zijn we daar naartoe gelopen. Dylan gaf netjes een handje en Raoul gaf zowaar een hand kus !!! Onderweg kwamen we ook nog een Piet tegen die heel graag beroemd wilde worden. Die wilde dus erg graag op de foto. Bij deze Piet, in mijn gezin ben je inmiddels reuze beroemd!


En op het Marktplein kwam weer de mogelijkheid om Sinterklaas een handje te geven. En Dylan deed het weer !!! Super kerel. Deze keer was mama er bij om er een foto van te maken.


Natuurlijk hebben we Sinterklaas gevolgd naar de Werft. Daar was de Pietendisco en Dylan heeft zich daar aangenaam vermaakt. Daar hebben we ook de schoenen weer opgehaald die we daar gisteren hadden neergezet. En die waren gevuld met een flinke snoepzak! Na een half uurtje disco-en met de Pieten zijn we weer naar huis gegaan.
Nu liggen de kereltjes lekker te dromen van Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten. Beneden is een flinke trommel gevuld met alle gekregen pepernoten en alle andere snoepjes.

5 opmerkingen:

oma janneke zei

Geweldig, wat zullen je boeffies een toffe dag gehad hebben, enne...... nu zeker schoenen zetten??
Dikke kus oma janneke

Nicky zei

zo leuk zoals je het beschrijft. dan geniet je toch het meest he?

Jackie zei

heerlijke tijd is weer aangebroken hé

Mooie foto's,
geweldig dat Dylan sinterklaas gewoon een handje heeft gegeven

Scrapwendy zei

Dapper ventje zeg. Gewoon die oude man een hand gaan geven. Foto's zien er ook erg gezellig uit.

Frauke zei

Soms wilde ik dat ik nog nét zo klein was als dat Dylan en Raoul nu zijn.... Wat heerlijk, al die spanning! Ik merk het bij Lonne en Minoek ook, schoen zetten op school, pietengym mét diploma, pepernoten bakken en vooral héél veel tekeningen maken... Super toch? Maar ja, kleine kindjes worden groot, maar ik hoop Hinke dat ze er toch nog een paar jaar heel erg van zullen genieten!!

groetjes, Frauke

Totaal aantal pageviews