Pagina's

Mijn YouTube films

Hieronder zie je een overzicht van al mijn YouTube filmpjes. Klik op de pijlen (links < en rechts > van het video scherm) om te bladeren door de diverse filmpjes.

dinsdag 21 juli 2009

Avond eten dilemma.

Normaal wil ik altijd graag dat de kinderen uit elke pan wat eten.
Maar dat geeft vaak een hoop strijd en daardoor kunnen wij niet echt lekker rustig eten.
Het is altijd een strijd en vaak (vooral bij Raoul) gaan de borden toch niet leeg.
Bij ons is de regel: bord niet leeg, geen toetje.
Maar ook daar zijn ze niet van onder de indruk.

Dus gisteravond besloot ik het eens anders te doen.
Ze mochten kiezen.
Ze kozen beide om de lekkere, met groente en vlees gevulde, saus te laten liggen, dus aten ze droge rijst.
Heerlijk vonden ze het.
De borden waren zo leeg en ze wilde nog meer droge rijst.
En ook wij hebben sinds tijden weer eens rustig gegeten.

Wat zou jij doen?
Zou jij de strijd elke warme maaltijd aangaan en het voor lief nemen dat je daardoor niet rustig kunt eten?
Of kies jij voor de weg met de minste weerstand? Dan zitten we tenminste gezellig aan tafel, eten rustig maar de kinderen eten geen volledige maaltijd.

Ik ben benieuwd naar de reakties.

7 opmerkingen:

janneke zei

Ja Hinke, je weet het. Jullie waren vroeger net zo. Je hoofd omdraaien bij warm eten. Op aanraden van Opie Jopie (het kwam dus niet van mezelf) een poosje geen warm eten geven maar gewoon boterhammen. Ik geloof dat we dat een dag of 10 volgehouden hebben en toen.................... nooit meer je neur opgetrokken voor een warme hap. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jullie jongens dat ervaren. Sterkte en sukses ermee.
Knuffel van Janneke

Nicky zei

Eerlijk gezegd ben ik het een beetje met oma Janneke eens. Mijn idee: niet zo moeilijk over doen. Maar ook zeker niet apart gaan koken. Je kookt wat je normaal zou doen, verder geen gezeur. Laten eten wat ze wel willen. Maar alleen een toetje als alles is gegeten (das een beloning voor goed gedrag he). Dan is er altijd rust en je zult zien, als ze ouder zijn gaan ze steeds meer eten. Maar dat kan ook pas gebeuren als ze uit huis zijn:-). Smaak is iets wat je niet kan afdwingen helaas. Maar ik heb heel makkelijk praten, mijn kind heeft altijd alles gegeten...

Wendy zei

Hoi Hinke

Bij ons was de regel... uit iedere pan wat eten. Je mag het zelf opscheppen, wat je opschept eet je op. Wij keken wel mee naar de grote van de scheppen....

Goed ik heb het makkelijk ik heb twee hele goede eters. Mede ook doordat ik (denk ik) altijd voet bij stuk heb gehouden. En van kleins afaan alles laten proberen.

Mijn neefjes eten ook heel slecht maar die krijgen alternatieven. Daar zou ik niet aan beginnen en ik zou het ook niet goed vinden als ze alleen maar rijst eten. Dan komen ze toch een hoop te kort.

Dwingen om te eten heeft ook geen zin. Ik ben opgevoed met de regel: "eten wat de pot schaft". Heb het hier goed opgedaan want ik lust bijna alles. Mijn moeder zij eten wat er op tafel staat en anders krijg je niets. Nou naar een paar dagen gingen zelfs mijn zusjes eten....

Sterkte ermee... Nogmaals ik heb makkelijk praten met supergoede eters.

Wendy

Annelies zei

Ze mogen van mij best kiezen om niets te eten van wat er op tafel verschijnt. Maar ze krijgen ook geen alternatief. Géén boterham, geen tosti, geen appelmoes....
Dan wachten ze maar op de volgende maaltijd. Dan hebben ze waarschijnlijk meer honger ;-)

Ik maak er geen woord aan vuil verder.

Marieke zei

Leuk om dit te lezen!

Bij ons MOETEN ze het in ieder geval proeven! Dus ook uit elke pan wat. En als ze dan iets eten wat ze eigenlijk niet zo lekker vonden belonen we ze flink! En dan gewoon met complimenten of een sticker.

Wat ik ook wel eens doe met groenten die ze niet zo lekker vinden, is dat ik ze mee laat helpen met het klaarmaken. Zelf schoongemaakte en gesneden groenten vinden ze ineens wel lekker!

Ook heb ik een mini groentetuintje. Ze vinden het bere interresant om te zien hoe de groenten groeien. En nog leuker is het natuurlijk om je eigen verbouwde groenten op te eten!

Dus wij proberen het gewoon geen strijd te laten worden, maar een feest!

Haha hier maken ze nu ruzie wie de laatste boontjes uit de pan mogen prikken. Dat is de beloning wie het eerst zijn bord leeg heeft!

Succes er maar mee!

janneke zei

Toch wel leuk om al die antwoorden te lezen. Ik heb voor allemaal begrip, maar hoe je het nu gaat oplossen Hinke? Ik ben benieuwd. In ieder geval heeft Dylan geen problemen met frietjes en dat ik de verkeerde appelmoes heb uitgezocht? Domme domme oma toch.
Doei doei

Hinke zei

Ja, goeie vraag, wat ga ik nu doen. Voorlopig gaan we even voor de rust aan tafel. Dan maar niet alle vitaminen. Dan gaan we later wel weer stapje voor stapje proberen om alles te eten. Maar ik ga zeker niet andere dingen extra koken. Dan maar met een lege maag naar bed.

Totaal aantal pageviews