Pagina's

Mijn YouTube films

Hieronder zie je een overzicht van al mijn YouTube filmpjes. Klik op de pijlen (links < en rechts > van het video scherm) om te bladeren door de diverse filmpjes.

donderdag 18 augustus 2011

Whoopie Pies

Vanmorgen heb ik (geïnspireerd door Taart en Kunst) mijn eigen Whoopie Pies gemaakt en gevuld met Marshmellow vulling. Whoopies hebben een heerlijke chocolade smaak en zijn iets steviger dan cake, maar zachter dan een koekje. Dit is het recept dat ik heb gebruikt (op internet gevonden).

Whoopies Ingredienten
300 gram bloem
75 gram cacao
1,5 tl. Bakpoeder
0,5 tl. Zout
120 gram boter
230 gram basterd suiker
1 ei
1 tl. Vanille extract
250 ml. Melk

Meng alle droge ingrediënten en zet appart. Meng met de mixer de boter en de basterd suiker tot het luchtig is. Voeg er dan het ei en de vanille bij en mix voor een paar minuutjes tot het goed gemengd en luchtig is. Voeg om en om een beetje melk en de droge ingrediënten toe tot alles goed gemengd is. Spuit (met 2 eetlepels kan het ook) er kleine rondjes van op een vel bakpapier en stop dit voor 10 min. in de oven op 200°C.

Voor de vulling heb ik een aantal Marshmellows gesmolten in de magnetron (let op: lage stand en het gaat heel snel). Als de marshmellows erg plakken, doe er dan een theelepeltje heet water bij en roer goed.


3 opmerkingen:

Angèle zei

Ben gaan kijken bij taart en kunst. Zijn ze echt zo lekker Hinke? Mijn jongste probeert graag nieuwe recepten uit. Vandaar mijn vraag.

Groetjes, Angèle

Janneke zei

Ziet er lekker uit Hinke. Bewaar je er eentje voor me voor woensdagmiddag??
Knuffel van mij

Janneke zei

Enne ............... ze smaken super lekker.
Oma Janneke

Totaal aantal pageviews